BMI berekenen

Wil je weten of je een gezond gewicht hebt? Bereken snel je BMI. De BMI geeft aan of je gewicht gezond is in relatie tot je lengte. Je wilt weten hoe je er voor staat. Ben je te dun, te dik, veel te dik of je wilt weten of je overgewicht hebt. Je kunt HIER je BMI berekenen door eenvoudig enkele gegevens in te vullen. Tegenwoordig kun je dit direct aflezen via de apps van weegschalen.

Afvallen

Veel mensen houden een dieet niet vol. De verloren kilo’s komen er vaak snel weer bij: het bekende jojo-­effect. Als je een paar weken honger hebt geleden en daarbij bent afgevallen, gaat je lichaam daarna het voedsel dat je binnenkrijgt extra snel opslaan als vet. Ook bestaat het risico dat je tijdens het lijnen een tekort krijgt aan allerlei voedingsstoffen. Het gaat er niet speciaal om om minder te eten, maar vooral om de kwaliteit van het eten. Neem voeding met goede vetten, neem voeding met complexere koolhydraten ipv. suikers, neem voeding met meer eiwitten dan koolhydraten. Houd hierbij rekening met je calorieën inname, en je bent al een heel stuk verder.

" Afvallen is meer calorieën verbranden dan je binnen krijgt.

Houdt hierbij rekening dat je de benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Verander je voeding van eenvoudig naar duurzaam.

Bij elke beweging die we maken verbranden we meer calorieën "

Maak van afvallen een lust en geen last

Je hebt besloten om af te vallen, anders was je niet op deze website terecht gekomen. We raden je aan om alles rustig op te bouwen. Begin met wat meer beweging en wat minder calorieën te nuttigen en wat gezonder te eten. Het is raadzaam om hierbij pakket 1 + 2 te gebruiken. Daarna zal je zien dat het werkt en dat alles een automatisme wordt, en je geest en gedachte verandert. Dat afvallen opeens makkelijker gaat dan gedacht, en je helemaal geen trek meer hebt in zoveel suikers en vet. Je krijgt op dit moment meer zin om te gaan sporten en bewegen (hier komt ons pakket 3 van pas).

 

Maar als je in 1 keer opeens te veel gaat sporten en veel minder gaat eten en snoepen, zal de klap voor het lichaam en de geest te groot zijn. Je zal geen zin hebben om door te gaan, je moe en moedeloos voelen en opgeven. Uit een recent onderzoek blijkt dat een gewichtsverlies van 10-15 procent realistisch is. Stel je weegt 80 kilogram, dan is een gewichtsverlies van 8 tot 12 kilo realistisch om te kunnen vasthouden zonder terug te vallen of zelfs nog zwaarder te worden. Tot zover deze cursus, succes!